WEEK VAN DE SMAAK: Thema ‘Gezond-tijd’ van donderdag 15 tot en met zondag 25 november

Tijdens de twaalfde Week van de Smaak zal ‘Gezond-tijd’ centraal staan.
Van 15 tot en met 25 november nemen we met z’n allen de tijd om even stil te staan bij onze voeding en onze gezondheid. We doen dit bij voorkeur gezellig samen met familie, vrienden, collega’s, klasgenoten… tijdens een (gezonde) maaltijd.

“Ook in Beringen besteden we de nodige aandacht aan de gezondheid van onze burgers”, zegt schepen Patrick Witters.
Stad Beringen is erkend als ‘Gezonde en Hartveilige Gemeente’ en heeft een eigen adviesraad ‘Beringen Gezond’ die zich inzet voor het in de hand werken van een gezonde levensstijl en een aangename leefomgeving.
“De week van de smaak is de ideale periode om uit te pakken met enkele gezonde extraatjes in Beringen. Volg dus zeker één van onze lezingen of workshops”.

Proeven van suikervrije hapjes van Tinekes Cucina

De Beringse Tineke Vanhove lijdt al sinds haar tienerjaren aan diabetes. Daarom begon ze al snel lekkere, suikervrije recepten op te zoeken, aan te passen en deze ook te delen met familie en vrienden.
Tineke’s Cucina werd opgestart in april 2010 als een weblog met suikervrije recepten. Tineke deed mee aan het tv-programma ‘Vlaanderen kookt’ voor Njam! TV en schreef haar eigen kookboek. Ze laat je graag proeven van haar heerlijke recepten.

/ Za17 november
/ 10.00 – 13.00 uur
/ Bibliotheek Beringen

Lezing ‘foodie Karolien Olaerts’

Karolien is een foodie in hart en nieren. Koken is voor haar een manier om liefde te geven, aan zichzelf en al wie haar dierbaar is. Via haar lezing wil ze mensen ervan overtuigen dat echt eten blij maakt en kracht geeft. Als master in de biomedische wetenschappen heeft ze een nuchtere kijk op de overload aan gezondheidsclaims die producten zichzelf vandaag maar al te vaak toeschrijven. Met een keuken vol groenten en fruit gaat ze hier graag tegenin.

/ Di 20 november om 20.00 uur
/ 5 euro (vooraf inschrijven)
/ Bibliotheek Beringen

Organisatie Week van de Smaak Beringen: Cultuurdienst Beringen, Kioskplein 25, T 011 45 03 10, cultuur@beringen.be