Vorig jaar sloegen OCMW/stad Beringen en OCMW/gemeente Heusden-Zolder de handen in elkaar en gingen een samenwerking aan met CAW Limburg. In 2017 werd een buddywerking met 10 buddy’s en 3 vrijwilligers opgestart.

“Buddy’s begeleiden op verschillende gebieden een gezin. Ze helpen met hun papieren en rekeningen. Maar ze staan ook klaar voor de kinderen als er problemen zijn op school. Ze proberen hen wegwijs te maken in onze stad. Samen realiseren we nu eenmaal meer,” zo legt schepen Thomas Vints uit.

“De buddywerking is een echte meerwaarde voor onze werking,” stelt OCMW-voorzitter Hilal Yalçin. “Ze vormen een mooie aanvulling op de professionele omkadering die er nu reeds is vanuit het OCMW. Om deze buddy’s te bedanken, werden ze uitgenodigd voor een buddybrunch. We mogen dan ook trots zijn op onze enthousiaste buddy’s die zich vrijwillig inzetten voor de vluchtelingen in Beringen. Daarom kreeg elke buddy een bloem als dank voor hun inzet tijdens het afgelopen jaar.”

Enkele weken geleden was er een oproep voor nieuwe buddy’s.  Dankzij deze oproep zijn er  momenteel 3 buddy’s en 2 vrijwilligers die nu ook gaan starten aan hun buddy-avontuur in Beringen.