De bruggen over het Albertkanaal in Beringen en Tervant worden verhoogd. Het verhogen van deze bruggen en het plaatselijk verbreden van het Albertkanaal maakt deel uit van het project voor de verhoging van 62 bruggen over het Albertkanaal tot een doorvaarhoogte van 9,10 meter waardoor het rendement van de containervaart aanzienlijk zal verhogen. Maar ook de toegankelijkheid van het Albertkanaal voor kleinere zeeschepen (Short Sea Shipping) wordt sterk verbeterd.

Beide bruggen worden vervangen door ‘generieke’ stalen boogbruggen die op verschillende locaties langs het Albertkanaal gebruikt worden. Op termijn zullen meer dan 20 gelijkaardige bruggen volgens dit principe worden gebouwd.

Minder hinder aanpak

Hinder bij werken kunnen we niet vermijden, maar wel beperken. De Vlaamse Waterweg nv is zich bewust van de impact die de werken op het verkeer hebben.

Er wordt bij dit project dan ook veel aandacht besteed aan minder hinder.

Infomarkt

Heb je vragen? Kom dan zeker naar één van de infomarkten.

• Woensdag 28 februari tussen 15.00 en 19.00 uur in Tervant, zaal De Kring
  • Donderdag 1 maart tussen 16.00 en 20.00 uur in Beringen-centrum, cafetaria van de sporthal van het Spectrumcollege

Meer info: www.vlaamsewaterweg.be/brug-beringen en www.vlaamsewaterweg.be/brug-paal-tervant