Ons eerste idee voor een nog buitengewoner Beringen is een fietsostrade tussen Beverlo en Beringen-Centrum. Dit kadert in een bredere fietsvisie voor Beringen waar fietsers voorrang hebben en de auto te gast is. We willen alle deelgemeenten comfortabel verbinden met het centrum en toeristische zones mee belevingsvol ontsluiten voor de fiets. Bezoekers die met de trein naar Beverlo en Beringen komen, moeten elektrische deelfietsen kunnen nemen om zich snel te kunnen verplaatsen naar én door onze stad. We overkappen delen van de fietsostrade en installeren zonnepanelen die de fietsherlaadpunten van stroom voorzien.

Verder willen we investeren in een toegankelijk en lokaal fietsnetwerk: we voorzien fietsstraten, fietssuggestiestroken en slimme doorsteken voor een vlot fietsverkeer. Beringen kent al heel wat fietsenstallingen maar er komen er nog bij. Veilig fietsen is leuk, gezond en voordelig.
Buitengewoon aangenaam dus!